Do you feel like changing your eyeglasses but aren't sure what you want? At Opticien THIONVILLE Optical Center , our opticians and optometrists will help you find the frames that best suit your facial features. Thanks to our exceptionally extensive range of prescription eyeglasses and sunglasses, you can be sure that you will find exactly what you are looking for.
We also offer contact lenses and cleaning products from today's leading brands. And if you have a question or concern, our contact lens specialist will be pleased to help you.
Opticien THIONVILLE Optical Center serves your vision and also hearing needs! Our store has a section fully dedicated to hearing, with audiometry rooms. Our hearing aid specialists will assist you and help you select the appropriate devices in the privacy of this ideal environment.
The entire team at the Opticien THIONVILLE Optical Center store looks forward to welcoming you.
Optical Center offers the best products and services for your optical needs. Choose the eyeglasses that suit you best from among the 2,000 models selected based on their design and quality. Thanks to our ongoing partnership with the greatest names in corrective lens research, our opticians can provide you with the latest innovations in lenses and treatments for optimal visual comfort in all of your daily activities.
Myopic, astigmatic or presbyopic ... To protect your eyes from the sun and enjoy your daily activities, our opticians have selected the best sunglasses from the most famous brands. They will help you choose the ones that suit you best from among all of the models available in the store.
It's not always easy to enjoy sports if you wear eyeglasses. For this reason, we offer a full range of sports eyewear that can be adapted to any prescription.
Contact lenses help you feel more attractive and comfortable while correcting your vision: myopia, astigmatism, etc. Our stores offer daily, monthly, quarterly and yearly contact lenses. Our specialists will be delighted to help you decide whether you need daily, monthly, quarterly or yearly contact lenses.
Contact lenses are fragile and require special care. You must clean, rinse, disinfect, hydrate and lubricate your contact lenses to protect your eyes and enjoy optimal comfort. Our opticians can also show you how to take care of your lenses.
Any of us may suffer hearing loss, which affects even the simplest of our daily activities. For this reason, we have decided to serve your hearing needs by offering a free hearing test as well as quality services and recommendations provided by hearing professionals. Our hearing aid specialists are here to listen to your needs and help you choose the hearing aid that is the most appropriate for your requirements.
Your hearing devices require special care and proper maintenance. In your store, you will find batteries and a host of cleaning and rinsing solutions for your hearing aid.
In addition to your hearing aid, our hearing aid specialists have chosen a wide range of audio headsets, remote controls, telephones, alarm clocks, chargers and other accessories to significantly improve your daily comfort.
Je suis allée faire faire 2 paires de lunettes chez eux. Solaire et optique. On m'avait dit qu'elles seraient livrées en 10j max. Parfait car je partais en vacances au soleil 21 jours apres. Au bout de 10j, j'appelle car pas de news et on me dit qu'il n'y a que la paire d'optique d'arrivée (soit les moins importantes car j'avais besoin des solaires pour aller au soleil). Je rappelle encore 5j après et on me redit la même chose. Ça ne les inquiètes visiblement pas. Je demande plus d'informations et on me dit ah oui les 2 paquets sont marqués livrés mais on en a qu'un ! Alors je demande d'enquêter. Pas de news . Je rappelle une 3eme fois et là on me redit que le paquet a sûrement été perdu. 3j avant mon départ en vacances ! J'ai du râler au téléphone pour qu'une très gentille employée fasse le max pour sauver mes vacances. Lunettes reçues la veille du départ. J'ai demandé un geste commercial car sans mon affolement, personne n'aurait réagit.. au final aucune remise d'effectuee. Je suis vraiment déçue
Comments
Sarah
January 8, 2025
Je suis allée faire faire 2 paires de lunettes chez eux. Solaire et optique. On m'avait dit qu'elles seraient livrées en 10j max. Parfait car je partais en vacances au soleil 21 jours apres. Au bout de 10j, j'appelle car pas de news et on me dit qu'il n'y a que la paire d'optique d'arrivée (soit les moins importantes car j'avais besoin des solaires pour aller au soleil). Je rappelle encore 5j après et on me redit la même chose. Ça ne les inquiètes visiblement pas. Je demande plus d'informations et on me dit ah oui les 2 paquets sont marqués livrés mais on en a qu'un ! Alors je demande d'enquêter. Pas de news . Je rappelle une 3eme fois et là on me redit que le paquet a sûrement été perdu. 3j avant mon départ en vacances ! J'ai du râler au téléphone pour qu'une très gentille employée fasse le max pour sauver mes vacances. Lunettes reçues la veille du départ. J'ai demandé un geste commercial car sans mon affolement, personne n'aurait réagit.. au final aucune remise d'effectuee. Je suis vraiment déçue
Jean-Pierre
November 29, 2024
Tant en audition que pour les lunettes ce magasin est vraiment génial. Patricia pour les oreilles je recommande vivement pour sa joie de travailler et sa bonne humeur.
Partenico
August 26, 2024
Très bien merci
Guy
July 27, 2024
Multi choix et diversité de montures!Bon conseil des opticiens(nes).
Julie
February 23, 2024
Vraiment super gentil, à l'écoute
Emmanuel
February 5, 2024
Service professionnel : merci Sophie
Sophie
December 2, 2023
Changement de verres sur mes montures en mai 2022. On me casse mes solaires + ma monture de vue. On me dit qu’on ne peut rien faire de plus (une vis ajouté sur une branche de la monture de vue et une vis sur une branche de la monture solaire -qui a été visée n’importe comment puisque quand je retourne pour dire que ça n’est pas possible, la personne qui me reçoit demande même qui a pu remonter une monture de cette manière- et on le laisse le bas du verre droit de la monture de vue fissurée). Je retourne 3 fois en agence suite au changement de mai pour montrer les défauts. Réponse ? « on ne peut rien faire ». Aujourd’hui, 02/12/23, je perds un verre de ma monture de vue et constate que la monture a cédé là où elle était fissurée. Je me déplace à l’agence Optical Center de Thionville (où l’on a toujours été très bons clients) et ils me répondent ENCORE qu’ils ne peuvent rien faire. Je n’ai plus de lunettes, plus moyen de me déplacer, conduire, travailler sur écran, et on me propose de racheter une monture à 30€ (donc payer de mes propres deniers) pour une erreur commise lors du replacement de mes verres 1 an et 7 mois plus tôt. Je demande à voir le responsable de la boutique de Thionville (qui ne se présente pas et refuse de me donner son nom) et qui met mes paroles en doute en disant que ma monture n’aurait jamais pu tenir si longtemps fissurée. Et pourtant …. La preuve en est ! Remettre une parole de client en doute alors que ce même responsable avait eu les deux paires de lunettes cassées entre les mains quand j’étais retournée en boutique suite au sinistre est tout de même honteux ! D’autant plus que le personnel m’indique que RIEN n’est stipulé dans mon dossier pour la casse des deux paires de lunettes en mai 2022 (suivi très professionnel des dossiers !). Très déçue et je me retrouve dans l’embarras sans moyen de changer mes lunettes.
Tot
November 7, 2023
super équipe :)
David
November 5, 2023
Super sympa
Fostine
October 2, 2023
Accompagnée par Emma pour la vision et les conseils + un jeune homme qui vient de commencé il y'a 2 semaines pour la finalisation d'achat: je suis très satisfaite, à l'écoute, polie, disponible...
Emma s'est rappelé de moi, est même venue me voir pour la finalisation de ma commande
Quand nous avons des réclamations, les clients se plaignent tout de suite, mais il faut savoir le dire aussi lorsque tout se passe très bien
Je suis cliente depuis très longtemps chez Optical Center et j'y resterai
Personnel très bienveillant
The personal data communicated in the heading "Receive our details" are only used for the purpose of sending you information about your store and are strictly intended for Optical Center – SAS Optical Center and its authorized subcontractors for this service. We do not store your data as part of this treatment. You may exercise your rights at any time by submitting a written request electronically to dpo@optical-center.com or by post addressed to the OPTICAL CENTER - 74-76 rue Laugier - 75017 PARIS. Finally, you have the right to lodge a complaint with the National Commission for Informatics and Liberties (CNIL). For more information about the protection of your personal data by Optical Center – SAS Optical Center and the exercise of your rights, you can consult our policy of personal data and cookies.
Subscribe to our newsletter
The personal data communicated are only used for the purpose of contacting you and are strictly intended for Optical Center – SAS Optical Center and its subcontractors. In accordance with the Data Protection Act of 6 January 1978 amended, you have the right to access, oppose, rectify, limit and delete information about you, the possibility of withdrawing your consent to any time and right to file a claim with your supervisory authority as well as to organize the fate of your post-mortem data. To exercise this right, please contact OPTICAL CENTER - 74-76 rue Laugier - 75017 PARIS, or by e-mail at dpo@optical-center.com. You may be required to prove your identity by post, to the above address. We keep your data for a duration of 3 months.