Do you feel like changing your eyeglasses but aren't sure what you want? At Opticien CAMBRAI Optical Center , our opticians and optometrists will help you find the frames that best suit your facial features. Thanks to our exceptionally extensive range of prescription eyeglasses and sunglasses, you can be sure that you will find exactly what you are looking for.
We also offer contact lenses and cleaning products from today's leading brands. And if you have a question or concern, our contact lens specialist will be pleased to help you.
Opticien CAMBRAI Optical Center serves your vision and also hearing needs! Our store has a section fully dedicated to hearing, with audiometry rooms. Our hearing aid specialists will assist you and help you select the appropriate devices in the privacy of this ideal environment.
The entire team at the Opticien CAMBRAI Optical Center store looks forward to welcoming you.
Optical Center offers the best products and services for your optical needs. Choose the eyeglasses that suit you best from among the 2,000 models selected based on their design and quality. Thanks to our ongoing partnership with the greatest names in corrective lens research, our opticians can provide you with the latest innovations in lenses and treatments for optimal visual comfort in all of your daily activities.
Myopic, astigmatic or presbyopic ... To protect your eyes from the sun and enjoy your daily activities, our opticians have selected the best sunglasses from the most famous brands. They will help you choose the ones that suit you best from among all of the models available in the store.
It's not always easy to enjoy sports if you wear eyeglasses. For this reason, we offer a full range of sports eyewear that can be adapted to any prescription.
Contact lenses help you feel more attractive and comfortable while correcting your vision: myopia, astigmatism, etc. Our stores offer daily, monthly, quarterly and yearly contact lenses. Our specialists will be delighted to help you decide whether you need daily, monthly, quarterly or yearly contact lenses.
Contact lenses are fragile and require special care. You must clean, rinse, disinfect, hydrate and lubricate your contact lenses to protect your eyes and enjoy optimal comfort. Our opticians can also show you how to take care of your lenses.
Any of us may suffer hearing loss, which affects even the simplest of our daily activities. For this reason, we have decided to serve your hearing needs by offering a free hearing test as well as quality services and recommendations provided by hearing professionals. Our hearing aid specialists are here to listen to your needs and help you choose the hearing aid that is the most appropriate for your requirements.
Your hearing devices require special care and proper maintenance. In your store, you will find batteries and a host of cleaning and rinsing solutions for your hearing aid.
In addition to your hearing aid, our hearing aid specialists have chosen a wide range of audio headsets, remote controls, telephones, alarm clocks, chargers and other accessories to significantly improve your daily comfort.
Demande de devis pour verres dans le cadre après opération cataracte , l'opticien nous annonce que pour une prise en charge les délais pour changement de verres il faut que la dernière paire de lunette soit d'au moins un an ! Je lui indique que non il insiste convaincu de son savoir. Ensuite nous lui indiquons que nous voulons gardé la monture il fait son cirque en regardant la monture pour voir si il n'y a pas de problème dessus ! Un sacré ce commercial cette posture n'est pas digne d'un bon commerciale il y a la façon de faire pas avec cette allure désagréable .. oui il est vrai qu'il gagne plus de 60% de marge sur une monture alors un client qui n'achète pas de monture ça ne répond pas à leurs souhaits de vendre pour faire de l'argent. Nous avons fini la discussion pour faire bien mais illigo chez un concurrent. Incroyable de ne pas savoir les conditions de prise en charge suite à une opération de cataracte ! Il a plus d'un an idem j'avais du expliquer à l'opticienne que je pouvais changer de lunette suite à une modification de vision sa réponse: non il faut attendre 2 ans après lui avoir démontrer que j'avais raison j'ai acheter des verres et montures aujourd'hui ce centre a perdu 2 clients ..vive la concurrence commande passée dans un autre centre (pas center) illigo verres + lunette. Je vous invite à aller votre la concurrence qui est proche de ce centre, ça ne vous coûte rien et surtout qu'un devis mais pas une commande ! L'opticien a l'obligation de vous faire signer un bon de commande
Comments
TINTIN
May 26, 2025
Demande de devis pour verres dans le cadre après opération cataracte , l'opticien nous annonce que pour une prise en charge les délais pour changement de verres il faut que la dernière paire de lunette soit d'au moins un an ! Je lui indique que non il insiste convaincu de son savoir. Ensuite nous lui indiquons que nous voulons gardé la monture il fait son cirque en regardant la monture pour voir si il n'y a pas de problème dessus ! Un sacré ce commercial cette posture n'est pas digne d'un bon commerciale il y a la façon de faire pas avec cette allure désagréable .. oui il est vrai qu'il gagne plus de 60% de marge sur une monture alors un client qui n'achète pas de monture ça ne répond pas à leurs souhaits de vendre pour faire de l'argent. Nous avons fini la discussion pour faire bien mais illigo chez un concurrent. Incroyable de ne pas savoir les conditions de prise en charge suite à une opération de cataracte ! Il a plus d'un an idem j'avais du expliquer à l'opticienne que je pouvais changer de lunette suite à une modification de vision sa réponse: non il faut attendre 2 ans après lui avoir démontrer que j'avais raison j'ai acheter des verres et montures aujourd'hui ce centre a perdu 2 clients ..vive la concurrence commande passée dans un autre centre (pas center) illigo verres + lunette. Je vous invite à aller votre la concurrence qui est proche de ce centre, ça ne vous coûte rien et surtout qu'un devis mais pas une commande ! L'opticien a l'obligation de vous faire signer un bon de commande
Amelie
December 14, 2024
Personnel aimable accueillant souriant professionnel. De bon conseil. Magasin propre agréable bien rangé.
Marguerite
September 23, 2024
Rien à critiquer.
Audrey
June 11, 2024
Un très bon accueil avec Christophe
Christine
October 30, 2023
magasin de Cambrai très agréable, un grand choix et offre commerciale intéressante
Emily
July 5, 2023
Très bien accueillit, le personnel est très agréable
Frederic
June 24, 2023
Très bien reçu conseillé très professionnel
Lyzéa
June 20, 2023
Optical center est mon magasin de lunette préféré ! Je suis l’as bas depuis que j’ai 2ans, je ne suis jamais partie. Les opticiens sont de très bon conseils.
Damien
February 25, 2023
Optical center cambrai au top
Jordane
February 22, 2023
Accueil agréable. Isabelle est très à l'écoute des attentes du client.
The personal data communicated in the heading "Receive our details" are only used for the purpose of sending you information about your store and are strictly intended for Optical Center – SAS Optical Center and its authorized subcontractors for this service. We do not store your data as part of this treatment. You may exercise your rights at any time by submitting a written request electronically to [email protected] or by post addressed to the OPTICAL CENTER - 74-76 rue Laugier - 75017 PARIS. Finally, you have the right to lodge a complaint with the National Commission for Informatics and Liberties (CNIL). For more information about the protection of your personal data by Optical Center – SAS Optical Center and the exercise of your rights, you can consult our policy of personal data and cookies.
Subscribe to our newsletter
The personal data communicated are only used for the purpose of contacting you and are strictly intended for Optical Center – SAS Optical Center and its subcontractors. In accordance with the Data Protection Act of 6 January 1978 amended, you have the right to access, oppose, rectify, limit and delete information about you, the possibility of withdrawing your consent to any time and right to file a claim with your supervisory authority as well as to organize the fate of your post-mortem data. To exercise this right, please contact OPTICAL CENTER - 74-76 rue Laugier - 75017 PARIS, or by e-mail at [email protected]. You may be required to prove your identity by post, to the above address. We keep your data for a duration of 3 months.