Do you feel like changing your eyeglasses but aren't sure what you want? At Opticien PLAN DE CAMPAGNE Optical Center , our opticians and optometrists will help you find the frames that best suit your facial features. Thanks to our exceptionally extensive range of prescription eyeglasses and sunglasses, you can be sure that you will find exactly what you are looking for.
We also offer contact lenses and cleaning products from today's leading brands. And if you have a question or concern, our contact lens specialist will be pleased to help you.
Opticien PLAN DE CAMPAGNE Optical Center serves your vision and also hearing needs! Our store has a section fully dedicated to hearing, with audiometry rooms. Our hearing aid specialists will assist you and help you select the appropriate devices in the privacy of this ideal environment.
The entire team at the Opticien PLAN DE CAMPAGNE Optical Center store looks forward to welcoming you.
Optical Center offers the best products and services for your optical needs. Choose the eyeglasses that suit you best from among the 2,000 models selected based on their design and quality. Thanks to our ongoing partnership with the greatest names in corrective lens research, our opticians can provide you with the latest innovations in lenses and treatments for optimal visual comfort in all of your daily activities.
Myopic, astigmatic or presbyopic ... To protect your eyes from the sun and enjoy your daily activities, our opticians have selected the best sunglasses from the most famous brands. They will help you choose the ones that suit you best from among all of the models available in the store.
It's not always easy to enjoy sports if you wear eyeglasses. For this reason, we offer a full range of sports eyewear that can be adapted to any prescription.
Contact lenses help you feel more attractive and comfortable while correcting your vision: myopia, astigmatism, etc. Our stores offer daily, monthly, quarterly and yearly contact lenses. Our specialists will be delighted to help you decide whether you need daily, monthly, quarterly or yearly contact lenses.
Contact lenses are fragile and require special care. You must clean, rinse, disinfect, hydrate and lubricate your contact lenses to protect your eyes and enjoy optimal comfort. Our opticians can also show you how to take care of your lenses.
Any of us may suffer hearing loss, which affects even the simplest of our daily activities. For this reason, we have decided to serve your hearing needs by offering a free hearing test as well as quality services and recommendations provided by hearing professionals. Our hearing aid specialists are here to listen to your needs and help you choose the hearing aid that is the most appropriate for your requirements.
Your hearing devices require special care and proper maintenance. In your store, you will find batteries and a host of cleaning and rinsing solutions for your hearing aid.
In addition to your hearing aid, our hearing aid specialists have chosen a wide range of audio headsets, remote controls, telephones, alarm clocks, chargers and other accessories to significantly improve your daily comfort.
Très bel accueil, attentif et de bon conseil. Venu pour choisir une paire de lunettes de soleil, Pierrick a su se montrer patient pendant le choix et tous les essayages. Je recommande grandement. Merci. Le service est si rare de nos jours, c'était très appréciable !
Comments
Laura
May 25, 2024
Très bel accueil, attentif et de bon conseil. Venu pour choisir une paire de lunettes de soleil, Pierrick a su se montrer patient pendant le choix et tous les essayages. Je recommande grandement. Merci. Le service est si rare de nos jours, c'était très appréciable !
Remi
April 17, 2024
Je savais que la réputation d'Optic Center était catastrophique et je n'aurais jamais dû me rendre dans votre magasin de Plan de Campagne. Comme on m'y conduisait et que j'étais accompagné par une personne qui voulait aussi acheter des lunettes, j'ai accepté d'en commander. Je regrette vraiment de l'avoir fait. Tout d'abord, la majorité des "employés" sont des jeunes, sans doute encore élèves dans un lycée technique, qui ne sont guère compétents et qui n'ont ni le sens des responsabilités ni celui de la satisfaction du client, contrairement à ce que vous prétendez. Ils préfèrent rire et s'amuser dans l'arrière boutique, au point qu'on se croirait dans une cour d'école primaire. Et, apparemment, il n'y a personne pour les superviser. Lamentable ! On m'a finallement vendu une paire de lunette à près de 1000 Euros dont le montage a été complètement raté. Le verre de droite n'est pas symétrique avec le verre de gauche ; il est positionné en dessous de l'axe horizontal et en biais par rapport au verre de gauche. Le jeune, qui se prenait pour ce qu'il n'était pas, ne l'avait même pas remarqué ! Il est allé dans l'arrière boutique pour "bidouiller" la branche de droite, ce qui était un moindre mal, mais après les avoir portées une journée, je constate que c'est très inconfortable ! Il y a très longtemps, les lunettes q'un opticien m'avait fournies n'étaient pas du tout adaptées à ma vue. Après vérifications, il a constaté que l'ophtamologue s'était trompé. L'opticien n'a pas discuté, il m'a tout simplement remplacé les verres. Tout le monde peut faire des erreurs, mais à cette époque-là, les commerçants avaient encore le sens des responsabilités. Ce qui n'est pas le cas chez Optic Center. Lorsque j'ai payé, par chèque, le jeune, toujours le même, s'est jeté sur le chèque que j'avais à peine fini de détacher pour vérifier dans l'ordinateur si j'étais solvable auprès de ma banque, qu'il ne connaissait pas, à priori. Il semblerait que vous formiez ces jeunes, que vous ne devez peut-être même pas payer où pas grand chose, à surtout récupérer les chèques plutôt qu'à leur apprendre à faire preuve de professionnalisme.
C'était la première fois que je me rendais chez Optic Center, ce sera la dernière. A Paris, mon opticien était feu M. Jean LAFONT. Sa petite boutique de la rue Vignon ne désemplissait pas. Mais c'était un autre monde, M. LAFONT était un vrai professionnel, lui ! J'ai demandé à une de ces jouvencelles si elle connaissait les montures LAFONT, elle ne connaissait pas, bien sûr.
Quel est le nom de famille de M. Pierrick B. J'ai vécu et travaillé aux Etats-Unis et au Canada, tout le monde se présente en donnant son nom complet. D'ailleurs, même dans l'administration française, les agents donnent leur nom. Pourquoi pas chez Optic Center ?
Annie
March 16, 2024
Un accueil par Souhir au magasin de Plan de Campagne un samedi matin avec une gentillesse et professionnalisme exemplaires. Ses conseils précieux nous ont donné entière satisfaction. 40% offert et une deuxième paire sont appréciés. Et en plus, le cafe a été offert !
Vincent
March 16, 2024
Bon conseil
CHRISTELLE
March 16, 2024
Excellente prise en charge et conseils
RENE ALCARAZ
March 12, 2024
LAURA m'a reçu récemment le 31/01/2024 à plan de campagne , pour une paire d'appareils auditifs à renouveler .Je tiens à préciser qu'elle a un excellent accueil , souriante , parlant avec clarté , professionnelle à mes yeux , patience avec le client .Sincères salutations .
RENE ALCARAZ
February 21, 2024
MADMAME ,MONSIEUR ,
Très bon accueil de LAURA pour une paires d'appareils auditifs à plan de campagne ce 20/02/2024.Elle a été à l'écoute aimable , patiente , très professionnelle pour les explications d'utilisation . Si j'ai l'occasion j'en parlerai autour de moi . sincères salutations . MR ALCARAZ RENE
Ludovic
November 18, 2023
Prise en charge rapide. Accueil très chaleureux et efficace
Kamel
October 19, 2023
Mauvaise expression je déconseille fortement cette agence et recommande celle du prado service totalement différent
Jacques
September 29, 2023
Conseils, rapidité d'exécution des lunettes et très grande gentillesse du personnel....Je suis satisfait et remercie particulièrement Maeva et Netanel ! Nous reviendrons.....
The personal data communicated in the heading "Receive our details" are only used for the purpose of sending you information about your store and are strictly intended for Optical Center – SAS Optical Center and its authorized subcontractors for this service. We do not store your data as part of this treatment. You may exercise your rights at any time by submitting a written request electronically to dpo@optical-center.com or by post addressed to the OPTICAL CENTER - 74-76 rue Laugier - 75017 PARIS. Finally, you have the right to lodge a complaint with the National Commission for Informatics and Liberties (CNIL). For more information about the protection of your personal data by Optical Center – SAS Optical Center and the exercise of your rights, you can consult our policy of personal data and cookies.
Subscribe to our newsletter
The personal data communicated are only used for the purpose of contacting you and are strictly intended for Optical Center – SAS Optical Center and its subcontractors. In accordance with the Data Protection Act of 6 January 1978 amended, you have the right to access, oppose, rectify, limit and delete information about you, the possibility of withdrawing your consent to any time and right to file a claim with your supervisory authority as well as to organize the fate of your post-mortem data. To exercise this right, please contact OPTICAL CENTER - 74-76 rue Laugier - 75017 PARIS, or by e-mail at dpo@optical-center.com. You may be required to prove your identity by post, to the above address. We keep your data for a duration of 3 months.