Do you feel like changing your eyeglasses but aren't sure what you want? At Opticien AMBÉRIEU-EN-BUGEY Optical Center , our opticians and optometrists will help you find the frames that best suit your facial features. Thanks to our exceptionally extensive range of prescription eyeglasses and sunglasses, you can be sure that you will find exactly what you are looking for.
We also offer contact lenses and cleaning products from today's leading brands. And if you have a question or concern, our contact lens specialist will be pleased to help you.
Opticien AMBÉRIEU-EN-BUGEY Optical Center serves your vision and also hearing needs! Our store has a section fully dedicated to hearing, with audiometry rooms. Our hearing aid specialists will assist you and help you select the appropriate devices in the privacy of this ideal environment.
The entire team at the Opticien AMBÉRIEU-EN-BUGEY Optical Center store looks forward to welcoming you.
Optical Center offers the best products and services for your optical needs. Choose the eyeglasses that suit you best from among the 2,000 models selected based on their design and quality. Thanks to our ongoing partnership with the greatest names in corrective lens research, our opticians can provide you with the latest innovations in lenses and treatments for optimal visual comfort in all of your daily activities.
Myopic, astigmatic or presbyopic ... To protect your eyes from the sun and enjoy your daily activities, our opticians have selected the best sunglasses from the most famous brands. They will help you choose the ones that suit you best from among all of the models available in the store.
It's not always easy to enjoy sports if you wear eyeglasses. For this reason, we offer a full range of sports eyewear that can be adapted to any prescription.
Contact lenses help you feel more attractive and comfortable while correcting your vision: myopia, astigmatism, etc. Our stores offer daily, monthly, quarterly and yearly contact lenses. Our specialists will be delighted to help you decide whether you need daily, monthly, quarterly or yearly contact lenses.
Contact lenses are fragile and require special care. You must clean, rinse, disinfect, hydrate and lubricate your contact lenses to protect your eyes and enjoy optimal comfort. Our opticians can also show you how to take care of your lenses.
Any of us may suffer hearing loss, which affects even the simplest of our daily activities. For this reason, we have decided to serve your hearing needs by offering a free hearing test as well as quality services and recommendations provided by hearing professionals. Our hearing aid specialists are here to listen to your needs and help you choose the hearing aid that is the most appropriate for your requirements.
Your hearing devices require special care and proper maintenance. In your store, you will find batteries and a host of cleaning and rinsing solutions for your hearing aid.
In addition to your hearing aid, our hearing aid specialists have chosen a wide range of audio headsets, remote controls, telephones, alarm clocks, chargers and other accessories to significantly improve your daily comfort.
Très déçue. Premier rdv je demande à ne pas avoir de verres progressifs. On me vends une une formule en me répétant au moins 6 fois que ce ne n'est pas des progressives. Je récupère la paire de lunette et comme je m'attendais impossible de les porter. De plus il est noté sur la facture verres progressifs. Deuxième rendez-vous, je récupère une paire de lunette avec une correction qui fait que toutes les lignes horizontales descendes vers la droite. L'opticienne à dit que c'était une erreur de l'ophtalmologiste. Ce problème n'était pas sur la 1er correction. 3e rdv pour cs mesure de la correction. 4e rdv je récupérer la paire de lunette, enfin la bonne correction. Sauf que une paire à les verres bleus comme si on je voyais dans une bulle de savon. 5e passage je demande si c'est normal, si la paire de lunette n'aurait pas été traitée autant de fois que la correction à été rectifié. On me répond non, que c est normal, il qu'il n'est pas possible de les refaire, car la deuxième correction leur a été facturée. Ce n est pas ma première paire de lunette et mon mari a aussi des lunettes traitées anti lumière bleue et il n'y a pas ce problème.
Comments
Sylvie
May 18, 2025
Très déçue. Premier rdv je demande à ne pas avoir de verres progressifs. On me vends une une formule en me répétant au moins 6 fois que ce ne n'est pas des progressives. Je récupère la paire de lunette et comme je m'attendais impossible de les porter. De plus il est noté sur la facture verres progressifs. Deuxième rendez-vous, je récupère une paire de lunette avec une correction qui fait que toutes les lignes horizontales descendes vers la droite. L'opticienne à dit que c'était une erreur de l'ophtalmologiste. Ce problème n'était pas sur la 1er correction. 3e rdv pour cs mesure de la correction. 4e rdv je récupérer la paire de lunette, enfin la bonne correction. Sauf que une paire à les verres bleus comme si on je voyais dans une bulle de savon. 5e passage je demande si c'est normal, si la paire de lunette n'aurait pas été traitée autant de fois que la correction à été rectifié. On me répond non, que c est normal, il qu'il n'est pas possible de les refaire, car la deuxième correction leur a été facturée. Ce n est pas ma première paire de lunette et mon mari a aussi des lunettes traitées anti lumière bleue et il n'y a pas ce problème.
Valerie
January 20, 2025
Prise de rdv pour un contrôle de la vue pour mon fils
Arrivée à la boutique on me dit de patienter car tout le monde est occupé
Ensuite on me demande s il est majeur s il a déjà un dossier chez optical
Majeur dans un mois et déjà des lunettes
Le responsable refuse, il est à 1m de moi mais explique à sa salarié qui revient me le dire
Juste déplorable
Dommage au vu du nombre de lunettes que nous sommes obligés d acheter
J avais une très bonne image d optical
Noria
December 19, 2024
Reçu par Alicia avec un beau sourire très chaleureux. Agréablement surprise par son professionnalisme et surtout le don naturel à cerner votre personnalité pour un choix de monture au plus juste. Merci beaucoup pour votre bienveillance et qualité d écoute, j ai été écouté et entendu qualité rare et très donc très appréciable. 💖
Noria
December 19, 2024
Reçu par Alicia avec un beau sourire très chaleureux. Agréablement surprise par son professionnalisme et surtout le don naturel à cerner votre personnalité pour un choix de monture au plus juste. Merci beaucoup pour votre bienveillance et qualité d écoute, j ai été écouté et entendu qualité rare et très donc très appréciable. 💖
Thierry
October 13, 2024
Equipe très professionnelle !
Julie
September 11, 2024
Très bien rapide et bien pris en charge
Hamid
June 24, 2024
Je n'ai pas été écouté, du commercial et juste pour vendre des lunettes .
Alain
June 12, 2024
ACCUEIL trés agréable MAIS prix délirant : pour la même monture de base ( 30€ ) , memes marque de verres ( BBGR) , mêmes traitements ( photogray et anti reflets) , mémes corrections ; prix optical center ttc sur devis : du 11/06/2024 : 304,80 € ...et pour exactement mêmes lunettes CHEZ DIRECT OPTIC : PRIX TTC ...140€ à vous de voir ..comment font les personnes démunies pour se payer des lunettes chez optical center
Ludovic
May 28, 2024
Accueil impeccable du premier rendez vous a la remise des lunettes. Personnel souriant, accueillant et très pro.
Françoise
March 26, 2024
proposition forcée d'examen de la vue, avec une estimation erronée d'une nécessité de baisser la correction de la vue de près de 0, 25. Démarche clairement révélatrice de la volonté de pouvoir facturer un nouvel équipement à la sté sociale et la mutuelle avant les deux ans nécessaires dans le cas d'une vision inchangée. RDV pris en urgence chez un ophtalmo car le patient se plaint de ses nouveaux verres : le médecin confirme que la diminution est une erreur et que le reste de l'examen n'est pas fiable. chez une personne âgée de 87 ans, ce procédé n'est pas acceptable.
The personal data communicated in the heading "Receive our details" are only used for the purpose of sending you information about your store and are strictly intended for Optical Center – SAS Optical Center and its authorized subcontractors for this service. We do not store your data as part of this treatment. You may exercise your rights at any time by submitting a written request electronically to [email protected] or by post addressed to the OPTICAL CENTER - 74-76 rue Laugier - 75017 PARIS. Finally, you have the right to lodge a complaint with the National Commission for Informatics and Liberties (CNIL). For more information about the protection of your personal data by Optical Center – SAS Optical Center and the exercise of your rights, you can consult our policy of personal data and cookies.
Subscribe to our newsletter
The personal data communicated are only used for the purpose of contacting you and are strictly intended for Optical Center – SAS Optical Center and its subcontractors. In accordance with the Data Protection Act of 6 January 1978 amended, you have the right to access, oppose, rectify, limit and delete information about you, the possibility of withdrawing your consent to any time and right to file a claim with your supervisory authority as well as to organize the fate of your post-mortem data. To exercise this right, please contact OPTICAL CENTER - 74-76 rue Laugier - 75017 PARIS, or by e-mail at [email protected]. You may be required to prove your identity by post, to the above address. We keep your data for a duration of 3 months.